Arduino και εφαρμογές windows (μέρος 1ο)

Arduino και εφαρμογές windows (μέρος 1ο)

Arduino και εφαρμογές windows: Υλικά.

Arduino και Εφαρμογές Windows. Παρακάτω θα παρακολουθήσουμε έναν οδηγό για την δημιουργία εφαρμογής περιβάλλοντος Windows. Σκοπός μας σε αυτό το project είναι να αποκτήσουμε  τον έλεγχο λειτουργίας ενός λαμπτήρα LED. Μπορούμε να πετύχουμε αυτό τον σκοπό εκμεταλλευόμενοι την σειριακή επικοινωνία Arduino Board και υπολογιστή μέσω του καλωδίου USB.

Τι χρειαζόμαστε:

Λογισμικό

Arduino και Εφαρμογές Windows: Διαδικασία συναρμολόγησης του Υλικού

Arduino και Εφαρμογές Windows

 

Βήμα 1ο:

Βεβαιωνόμαστε πως το Arduino Board ειναι αποσυνδεδεμένο από την θύρα USB και το κύκλωμα μας δεν διαρρέεται απο ρεύμα. Έπειτα συνδέουμε το πρωτο Jump Wire στην γείωση (GND pin) του Arduino και σε ένα πίν της αρεσκίας μας στο BreadBoard (βλέπε το σχήμα αριστερά)

Βήμα 2ο:

Βεβαιωνόμαστε πως έχουμε βρεί την άνοδο απο τον λαμπτήρα LED (το μακρύτερο πόδι απο τα 2) και τοποθετούμε την κάθοδο  (κοντύτερο πόδι) στην ίδια σειρά του BreadBoard που έχουμε συνδέσει την γείωση στο προηγούμενο βήμα και την άνοδο την τοποθετούμε σε ένα pin άλλης κοντινής σειράς

Βήμα 3ο:

Συνδέουμε την αντίσταση 330Ω με το ένα πόδι σε ένα pin της ίδιας σειράς του BreadBoard με αυτής της καθόδου του λαμπτήρα και το και το άλλο πόδι σε ένα κοντινό pin αλλης σειράς. Έπειτα συνδέουμε στην ιδία σειρα με αυτήν το ένα άκρο του δεύτερου Jump Wire και το άλλο στην ψηφιακή θύρα 8 του Arduino Board. Το κύκλωμα έχει πλέον ολοκληρωθεί. Τώρα μπορούμε να συνδέσουμε το Arduino Board με τον υπολογιστή.

Arduino και Εφαρμογές Windows: Δημιουργία κώδικα για το Arduino Board

Τώρα θα δημιουργήσουμε το πρόγραμμα που θα φορτώσουμε στο Arduino Board για να μπορούμε να ελέγχουμε την λειτρουργία του λαμπτήρα LED, μέσω της επικοινωνίας του Arduino Board με τον Υπολογιστή. Ανοίγουμε τον Arduino IDE και ξεκινάμε ένα καινούριο Sketch. Στην συνέχεια γράφουμε το παρακάτω κομμάτι κώδικα και το κάνουμε upload στο Arduino Board.

const int led_pin=8;//Ορίζουμε ώς σταθερά το pin που έχουμε συνδέσει το LED
 
void setup() {
  // put your setup code here, to run once:
   
  pinMode(led_pin, OUTPUT);// Ορίζουμε το pin που συνδέσαμε το LED ως pin εξόδου
 //από όπου το arduino θα στέλνει σήμα για να ανάψει το LED 
  
  Serial.begin(9600); // Ξεκινάμε μια νέα σειριακή σύνδεση με ρυθμό μετάδοσης δεδομένων 9600 bits per second
}
 
void loop() {
  // put your main code here, to run repeatedly:
   
  char input; // Δημιουργία καινούριας μεταβλητής τύπου char που θα κρατάει τα εισερχόμενα της 
  // σειριακής επικοινωνίας 
   
  if (Serial.read> 0){ // Εφόσον το αποτέλεσμα της εισόδου είναι μεγαλύτερο του 0 
  // δηλαδή υπάρχει καινούρια είσοδος εκτέλεσε τα παρακάτω
   
    input= Serial.read();// καταχώρησε στην μεταβλητή το αποτέλεσμα της εισόδου
     
    if (input=='1'){ //αν το αποτέλεσμα της εισόδου είναι  1
      ΄
      digitalWrite(led_pin, HIGH);// τότε στείλε ρεύμα στην θύρα που είναι συνδεδεμένο το LED
    }
     
    else if(input == '0'){//αλλιώς αν το αποτέλεσμα της εισόδου είναι 0
     
      digitalWrite(led_pin, LOW);// τότε σταμάτα να  στέλνεις ρεύμα στην θύρα που είναι συνδεδεμένο το LED
    }
  }
 
}

Arduino και εφαρμογές windows: Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα.

Βλέπουμε παραπάνω πως στην συνάρτηση void setup αρχικοποιούμε την θύρα του Arduino που έχουμε συνδέσει το Jump Wire που οδηγεί στην κάθοδο του λαμπτήρα LED (pin 8) ως θύρα εξόδου, δηλαδή από αυτήν την θύρα το Arduino θα στέλνει σήμα και δεν θα λαμβάνει από την στιγμή που θα του φορτώσουμε το πρόγραμμα. Αυτή η συνάρτηση ενεργοποιείται μόνο κατά την έναρξη του Arduino και όποτε του κάνουμε RESET.

Στην επόμενη συνάρτηση void loop εκτελείται το κύριο κομμάτι του προγράμματος χωρίς ποτέ να σταματά εκτός και αν αποσυνδέσουμε το ρεύμα απο το Arduino ή του κάνουμε RESET. Βλέπουμε λοιπόν πως σε αυτήν τη συνάρτηση το Arduino περιμένει να πάρει κάποιο σήμα απο την σειριακή επικοινωνία με τον υπολογιστή.

if (Serial.read> 0)

και αν αυτό το σήμα είναι ο χαρακτήρας (char) 1 τότε το Αrduino θα ανάψει το LED.

if (input==’1′)

διαφορετικά αν είναι ο χαρακτήρας 2 τότε θα σβήσει το LED.
Βλέπουμε πως το πρόγραμμα που θα εκτελεί το Αrduino είναι πολύ απλό. Σε επόμενους οδηγούς θα δείξουμε πως να επικοινωνούμε με το Arduino Board μέσω κειμένου και πώς θα μπορούμε να του στέλνουμε να εκτελέσει πολλαπλές εντολές με μια μόνο επικοινωνία.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.